Lär få blogga länge, men det är det värt!

Ingen i huset är vaken förutom jag och min lilla hund. Jag har inte så stor lust att vara vaken ensam så ska gå och lägga mig i  mitt rum och se på tv ett tag.
Jag har just börjat tänka på att jag kommer få blogga väldigt länge innan jag någonsin kommer få läser som gillar min blogg. För just nu så känns det segt eftersom ingen följer min blogg. Jaja det är i alla fall värt att blogga tills jag får riktiga läsare! Men jag kommer nog få vänta minst 2 år tills ni kommer få se mig.
Jaja nu vill jag faktiskt vara glad och önska er godnatt, och jag hoppas att ni sover i flera timmar så att ni är utvilade imorgon för jag tycker att man alltid ska var utvilad för det är ju hälsosammast! :) På tal om hälsotips så här får ni några bra tips om hur ni kan må bättre!
  • Var utvilad varje dag, så om du t.ex ska till skolan/jobbet klockan 8 gå inte och lägg dig där vid 12 för då blir du trött och kroppen blir trött, du kan bli grinig och ingen gillar en grinig person ;)
  • Ät en sund och hälsosam kost, om du t.ex äter kött och potatis så ta sallad och drick kanske mjölk till det istället för dricka.
  • Gå på promenader minst 3 gånger i veckan, då får du bra kondition och både du och kroppen mår bra utav det.
  • Sitt inte vid datorn i mer än 2-3 timmar per dag, även om jag sitter vid datorn lite mer än det så tycker jag absolut inte att ni ska göra det. När jag gör det så är det för att jag har lite utav ett beroende, men om man inte sitter vid datorn så mycket så blir man inte beroende.



Hoppas att tipsen funkar bra! :) men nu ska jag sova, godnatt mina söta lingon :D

Kommentarer
Postat av: Patricia

bra tips! :) ett annat tips är att dricka mycket vatten oxå, rensar ut gifter i kroppen och ger energi!



svar: nej, jag kan inte påstå att jag är vältränad, haha :) jag har en grundkondition, det har jag, men jag pressade mig själv något enormt, de sista ca 500 m så grät och skrek jag, så ont hade jag i kroppen, haha! men är stolt att jag klarade det :) man kan mer än man tror!



8 km, wow! grymt tjejen! :D keep up the good work!

2010-07-09 @ 10:42:42
URL: http://grymtroligtjej.blogg.se/
Postat av: Nathalie

SV: hehe ja,det var nog den bästa filmen jag sett :DDD så sjukt bra va den<3

2010-07-09 @ 10:49:27
URL: http://thatsnatha.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0