Min top 5 världens vackraste ställen!

Hej på er mina söta jordgubbar! :) Jag har tänkt att göra en top 5 av världens vackraste ställen. Jag går neråt och så ska ni få se min lista :). Jag visar även några miniatyrbilder på ställena så att jag får plats med fler :).
Och Nu börjar jag!
På 5:te plats kommer.... KRETA!!! :)
Vackert var det men inte så vackert som jag hoppades på :(.
Bilder kommer här!


Vackert men inte så som jag hoppades på, lite utav en besvikelse :(.

På 4:de plats kommer.... TURKIET!!! :)
Fint väldigt fint kanske inte vackert men på vissa ställen är det värkligen det!
Bilder kommer här!


Fina bilder men inte riktigt min smak :/.


På 3:dje plats kommer.... MEXIKO!!!! :D
Vackert jätte vackert älskar det!! Havet är genomskinligt och turkost!! Jag vill fara dit!!!
Bilder kommer hära!



Lite fakta om MEXIKO!! :)

När Mexiko, eller Nya Spanien som det kallades då, efter erövringen av Mexiko år 1521 blev ett vicekungadöme under Spanien(virreinato) fanns där högtstående indianska civilisationer, till exempel mayaaztekerpurepecha (tarasker) och mixteker. Andra högtstående kulturer hade gått under, som olmekerTeotihuacankulturen och tolteker. Spanjorerna tog med sig sjukdomar somvattkopportyfus och mässling. Detta, kombinerat med indianernas svåra levnadsförhållanden under det spanska väldet, ledde till att den ursprungliga befolkningen minskade från cirka 50 miljoner till ungefär 5–6 miljoner på bara 100 år. (Fakta från wikipedia).


På 2:ra plats kommer... MALDIVERNA!!! :D
Super duper vackert, man ser båtten kanske 10 meter ner jag älskar Maldiverna vackert!!!
Bilder kommer här!! :)


Fakta om maldiverna kommer här!! :D

Maldiverna har i äldre tid fungerat som den huvudsakliga källan för kaurisnäckor, som då användes som valuta i Asien och delar avÖstafrikas kustområden. Maldiverna har också historiskt haft en strategisk betydelse på grund av dess läge på de stora havsvägarna på Indiska oceanen. Maldivernas närmaste grannar, Sri Lanka och Indien, har båda haft kulturella och ekonomiska band med Maldiverna i århundraden. Fastän landet till namnet var under portugisisktnederländskt och brittiskt inflytande efter 1500-talet, fick maldivierna styra sig själva under en lång rad sultaner och ibland sultanor. (Fakta tagen från wikipedia)

Och på allra 1:a plats... THAILAND!!!! :DD
Världens absolut finaste land! Varmt soligt och stränderna är vita och vattnet är tukost och jag bara älskar detta landet!!! :DD
Bilder kommer här!! :DD


Fakta kommer här :D

Det moderna kungadömet Thailand bildades utifrån det äldre kungadömet Ayutthaya som i sin tur bildats cirka 1350. Thailand var känt under namnet Siam fram till 1939[1] då riket bytte namn till Thailand. Därefter återgick man till att kalla riket för Siam mellan 1945 och 1948. År 1948 återfick riket namnet Thailand. Siam var det enda riket i området som inte erövrades och koloniserades av europeiska makter. En konstitutionell monarki upprättades 1932 efter en fredlig revolution.

ÅÅH VAD VACKERT THAILAND ÄR!!!!! :D

Godnatt mina smultron :)


Kommentarer
Postat av: simone

Ser gryyymt härligt ut :d

2010-07-08 @ 11:49:30
URL: http://fattybom.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0